Periodontologia

Dbając o zdrowe zęby naszych pacjentów duży nacisk kładziemy na profilaktykę i diagnostykę oraz leczenie pojawiających się objawów chorób przyzębia (paradontozy). W znacznej mierze pozwala to skrócić czas leczenia choroby i przeciwdziałać powikłaniom oraz utrzymać zęby przez długie lata. Paradontoza nie jest chorobą wyłącznie ludzi starszych. Pierwsze objawy mogą pojawić się już u 30-latków, a nawet wcześniej.

Dokładna diagnostyka oraz odpowiednia profilaktyka połączona z najnowszą wiedzą stomatologiczną pozwala na jej rozpoznanie już na wczesnym etapie. Nieleczona paradontoza może prowadzić do utraty zębów, zwiększa także ryzyko wystąpienia chorób serca i innych chorób ogólnoustrojowych oraz poronień. Na paradontozę choruje blisko 70 proc. Polaków.

Konsultacja periodontologiczna, ktróra trwa zwykle do godziny, pozwala na odpowiednie zdiagnozowanie i zminimalizowanie skutków choroby, jeśli zostanie rozpoznana. W przypadku wykrycia choroby staramy się zidentyfikować jej przyczyny, oraz na tej podstawie przedstawiamy możliwości leczenia periodontologicznego.

Każdy pacjent, u którego zdiagnozowana została paradontoza ma indywidualnie zaplanowane zabiegi, które polegają na efektywnym usunięciu przyczyny zapalenia

W skutecznym leczeniu paradontozy niezbędny jest:

• zabieg usunięcia kamienia (scaling),
  • zabieg kiretażu kieszonek,
  • laserowe odkażanie kieszonek,
  • kiretaż przy użyciu vector paro,
  • piaskowanie, również poddziąsłowe,
  • zabiegi augmentacji kości w celu jej odbudowy,
  • podawanie leków poddziąsłowo i do kieszonek.

W naszej praktyce wykonujemy zabieg scalingu za pomocą ultradźwięków, co pozwala na skuteczne usuwanie złogów nad- i poddziąsłowych, natomiast kiretaż przeprowadzany jest w znieczuleniu przy pomocy dedykowanej końcówki ultradźwiękowej z jednoczesnym płukaniem kieszonek płynem antybakteryjnym.

Po wykonaniu zabiegów m.in. scalingu i zabiegu kiretażu zalecamy regularne wizyty kontrolne, ponieważ leczenie paradontozy jest to proces długotrwały i może powrócić w każdym momencie życia.

Podczas kolejnych wizyt kontrolnych sprawdzamy higienę jamy ustnej oraz analizujemy głębokość kieszonek. Zalecamy również odpowiednią profilaktykę, co jest warunkiem w zachowaniu zębów na całe życie.

W przypadku zaawansowanej paradontozy i konieczności dokonania odbudowy kości czy dziąseł ustalamy z pacjentem indywidualny plan leczenia.